tisdag 6 mars 2012

Stå upp för Eslövs BK!

Snart börjar årets säsong och förhoppningsvis alla fotbollsintresserade Eslövbor är så pass taggade inför den att de inte bara sätter sig på tåget till Malmö, Helsingborg eller Landskrona, utan även tar turen ner om Ekevalla i tusental och hejar fram sitt lokala lag.

Vi vill alla det bästa för Eslöv och Eslövs Bollklubb är en förlängning av vår stolthet som Eslövsbor och borde därför mangrannt stödja klubben på alla sätt som går. Det mest uppenbara sättet är att gå på matcherna istället för att bara läsa om dem i Skånskan dagen efter. Biljettpengar klirrar fint i föreningens kassa och kan användas av klubben för dess utgifter. Dessutom är det så mycket trevligare att se fotboll live än att läsa om den.

(Trots det tänker jag skriva om klubben och matcherna här på bloggen. Det kommer att vara mina synpunkter, inget annat. Om du gått på matchen får du min syn, om du inte gått på den får du resultatet med på köpet.)

Andra sätt att stödja klubben kan vara att köpa lotter eller, vilket jag gjort, gå med i föreningen som passiv medlem. Som passiv medlem får man en massa fördelar, som rabatt på Intersport och Boijertz, men framförallt visar man sitt intresse för föreningen.

Sen kan man såklart köpa halsdukar och tröjor från klubbshoppen, även det ger intäkter.

Jag har tidigare bloggat om EBK på en annan blogg, men lade ner det eftersom jag förstörde bloggen med massa annat irrelevant som jag inte står för idag. Därför startar jag en helt ny blogg i form av Eslöv: Kategori A.

"Kategori A" kommer, för den som undrar, från polisens beteckning på supporters. Kategori C är huliganer, Kategori B är sådana som ser fotbollen, men som är beredda att slåss om de måste, medan en Kategori A-supporter är en lugn fotbollsentusiast som gillar att heja på sitt lag, käka korv och inte har något emot att sitta bredvid motståndarnas supporters.

Så låt oss hoppas på EBK den här säsongen och låt oss alla vara goda Kategori A-supporters! Om grabbarna på plan känner att de har stadens uppbackning kan de gå hur långt som helst!

Så, gå på matcherna, bär klubbens souvenirer om du vill och heja och sjung för gamla EBK, stadens stolthet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar