fredag 23 maj 2014

Eslövs BK - Furulunds IK: 4-2

Var skall man börja? Eslöv är verkligen inne i en zon nu, säkert inte minst tack vare våra Ultras, som sluter upp och hejar på laget. Även i dag var det full action på hemmaläktaren och det är, som Eslövssupporter bara att tacka och ta emot för att nån lyfter stämningen utöver det normala.

Eslöv spelade bra från början, även om det var många försök fram och tillbaka innan det verkligen satt ett Eslövsmål i buren hos FIK. 1-0 kom genom Besir Aliti i 28e minuten och sedan var det full fart på vårt lag och många fina chanser och försök, men de flesta av dem stoppades antingen av en offside-dömande domare eller att FIK helt enkelt klarade av sitt försvarsspel. Men resultatet skulle hålla sig till efter halvtid.

I början av andra halvlek spelade Eslöv övertygande och var bland annat inblandad i en incident vid FIKs målområde, där en Eslövsspelare blev rugbytacklad, men var var kortet?

Det skulle inte dröja länge innan Eslöv satte sitt ägarmärke på matchen, för i 55e minuten satte Blerim Hajra 2-0 och det var han och Besir Aliti som skulle kämpa länge och mest i laget en lång stund.

Eslöv visade stor klass under stor del av spelet, både i första och andra halvlek, men det skulle komma en och annan kalldusch, så som FIKs reducering i 71a och deras kvittering i 82a.

Men efter att vi fått två mål i baken steg Erik Daniel Persson fram och satte två snabba mål, ett i 85e och ett i 88e.

Persson får också bli matchens lirare i EBK för min del, inte bara för hans två mål, utan också för att han visade att det, när det gäller EBK, aldrig är över förrän i sista minuten och våra killar kommer att kriga till slutet, oavsett vad. Det var, med andra ord, sann EBK-anda han visade.

Det bör tilläggas att speakern inte ropade ut målgörarnas namn, utan jag fick förlita mig på min sikt och på mitt matchprogram och om jag har gett någon ett mål han inte gjorde, ber jag så hemskt mycket om ursäkt.

(Ändrad och uppdaterad)

3 kommentarer:

  1. Det var Besir Aliti nr 7 som gjorde första målet och Blerim Hajra nr 9 som stod för det andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Följde bara vad som stod i programmet. Jag skall ändra i texten nu! Tack för din vacksamhet!

      Radera
  2. Tack för ditt engagemang runt ebk, underbart att se /Johan Ingvarsson spelare ebk

    SvaraRadera