söndag 7 oktober 2012

Inget spel i högre division nästa år!

Vi lyckades bara klara av 3-3, ser jag på internet, borta mot Åhus/Horna idag, vilket innebär att vi kommer på fjärde plats, med lika många poäng som tvåan och trean, men med sämre målskillnad.

Resultat och tabell hittar ni här!

Vad skall man säga? Visst hade det varit kul att gå upp en division, men man blir ju inte mindre stolt över laget, hemmafansen eller staden för det. Nästa säsong går vi upp i trean, jag kommer att vara på plats på hemmamatcherna, kommer du?

Låt oss då hoppas att Eslövs spelare spelar ännu bättre, att fler kommer på matcherna och att det hörs att det är vi som har hemmaplan på läktarna. Jag tror benhårt på att supporters kan peppa laget. Lite av tanken bakom den här bloggen är att peppa supporters att komma på matcherna och att göra klubben känd i fotbollssverige, men också att peppa spelarna. Jag är, som bloggare, allt annat än objektiv, jag är Eslövit och det är jag stolt över!

Tillsammans kan vi, om vi bara vågar, sjunga för spelarna, ha med en flagga eller något annat skoj för att ge klubben en levande supporterkultur!

Sen hoppas vi förstås att Höörs IS inte kvalar in till division 2, utan blir kvar i trean, så att vi kan ha känsloladdade lokalderbyn igen.

Forza Eslöv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar