onsdag 22 maj 2013

Eslövs BK - Perstorp/Bälinge IK: 5-1

Jag har sett fram emot den här matchen ett tag, eftersom jag skulle gå på den med min farsa, som är uppvuxen just i Bälinge och har lite känslor för den klubben, även om han idag verkade heja mest på EBK.

Nåja, sett till resultat, 5-1, så var det ju en allt annan en tråkig match, det enda tråkiga när den var det faktum att den inte spelades på Ekevalla. Inte bara för stämningen där alltid är bättre, utan också för att Ekevalla har tak över läktaren och man slipper stå i regnet, som på Berga IP. I dag var det verkligen kritiskt, farsan snackade om att vilja lämna matchen i slutet av 70-minuterna, men vi stannade kvar. Det hade inte varit roligt om domaren lagt till fler tilläggsminuter än han gjorde.

En annan fördel med Ekevalla är att man där har högtalarsystem, vilket kan meddela vem som gjort mål, vem som blir varnad och vem som blir utbytt, etc. Som det är nu får se själv och det är inte så lätt alltid, så jag struntar i att skriva vem som gjorde målen, eftersom jag helt enkelt inte är säker.

EBK dominerade tidigt i matchen. Det fanns fina chanser i 8e och 9e, såväl som i 16e minuterna, men 1-0 skulle dröja tills 23e minuten och efter nåra fina chanser till satt 2-0 i 37e efter en målvaktstavla, som vi skall vara snäll och inte kalla "utan like".

Andra halvlek började med viss dominans från Perstorp/Bälinge, vilka också gjorde sitt enda mål i den perioden, nämligen i 49e minuten. Perstorp/Bälinge skulle också ha ett par fina chanser till i matchen, däribland ett par fina hörnor i tidiga 80-minuterna, men inget resultat. Däremot skall de ha en eloge för att de inte gav upp, utan kämpade hela tiden.

EBK satte 3-1 i 59e minuten, 4-1 i 64e och 5-1 i 90e minuten.

Det var, vädret till trots, riktigt kul att se EBK kämpa och få ett rättvist resultat.

Matchens lirare är för mig Adil Adlouni, eftersom han var inblandad i så mycket av det offensiva idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar