torsdag 17 maj 2012

Eslövs BK - Näsums IF: 4-1

På väg till matchen idag kunde jag konstatera att vi som vanligt har otur med vädret. Väl framme på Ekevalla kunde jag konstatera att vi som vanligt bor i en stad befolkad av människor som saknar all känsla för lokalpatriotism och hellre stannar hemma och ser på ishockey än på stadens enda fotbollslag. För jag tror inte det beror på vädret.

Hursomhelst! Med dagens resultat, 4-1 till röa, kan man bara konstatera att alla de som stannar hemma missade en fin uppvisning i kvalitetsfotboll och en möjlighet att slå sig på bröstet och vara stolt Eslövsbo!

Eslöv tog kontroll över matchen tidigt och dominerade den hela tiden. Näsums enda mål kom i 84e minuten genom Stefan Nord och det kan diskuteras om det var rättvist att de satte den. Jag tycker nog det var det, för de ett par fina chanser i matchen, även om EBK totalt förtjänade det resultatet vi fick!

En annan sak man kan anmärka på var att det var väldigt fysiskt vid flera olika tillfällen och därför mycket spelavbrott. Domarn var dock bra och dömde rättvist, tycker jag, det enda jag har att påpeka var att Näsum försökte filma sig till en straff i 53e minuten, något domarn ej gick på, ändå delade han mig veterligen ej ut ett gult kort! Näsum hade förtjänat ett par kort till, bland annat genom ett par fula tröjdragningar som också passerade ostraffade.

Selwan Al-Jaberi är för mig matchens lirare, eftersom han krigade hela tiden och var på språng offensivt. Han satte också 1-0-målet i 7e minuten, samt 2-0 i 69e. Tahrir Krasniqi satte 3-0 i 80e och Kim Jeppsson 4-1 i 91a.

Väldigt fint jobbat av killarna! Förlåt mig om jag låter som en gammal raspig grammofonskiva, men jag tycker gott att när killarna representerar hela staden borde hela staden vara där och sjunga för dem och vissa att vi är stolta över dem. Därför, mer folk på läktaren nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar