onsdag 6 juni 2012

En intervju med Prins Carl

Prins Carl har inte bara släppt den bästa punkplattan sedan Agent Bulldogg på 90-talet, utan är också frispråkiga och har alltid nåt att säga, vilket gör en både glad, tacksam och stolt över att de vill snacka med en!

EKA: Jag vet att ni spelar snart med Toxic Lab Rats på hemmaplan och vet att ni haft svårt med att få spelningar. Är det lika kul eller till och med roligare att spela i Västerås än på andra ställen? Vad kan ni säga om bandet ni spelar med och finns det nåt drömgigg för er?

J: Vi vet inte längre om T.L.R. kommer att spela, p.g.a. att spelstället har strulat med datum. Nya datumet är 3augusti och vi har inte fått svar än om Toxic kan. Det är alltid kul att giga på hemmaplan men jag föredrar faktiskt att gigga borta. Gör man bort sig i stan får man ju höra det till död dagar, haha. Jag har inget direkt drömgig. Om vi får komma ut på våran Tysklands turné har två av mina mål gått i uppfyllelse.

Mitt första mål var att släppa en skiva på riktigt och det har vi ju hunnit göra.

EKA: Ni har en ny platta på g, vad kan era fans förvänta sig av den? Någonting ni kommer att göra annorlunda?

B: Vi har mixat den råare än New Order för att få lite mer gammal hederlig punk känsla annars hoppas vi att folk ska få precis det som de förväntar sig. Som Ramones och AC/DC, vi försöker göra samma platta om och om igen Åter igen har vi skippat helt att ha några pålägg över huvudtaget, hör man att det rundar någonstans så blev det så, det är inte ditlagt efteråt och även den här plattan är inspelad live men nu i vår repa.

J: Ja den är som sagt råare. Det är så här vi låter live, och det är ju det man ska sträva efter. Då blir ingen besviken. Det är många gånger man gått på konsert så funderar man på vart alla riffen tagit vägen!!

EKA: Det har spridit skitsnack om er att ni skulle vara högerextrema. Vet ni vad det är för folk som snackar sån skit och vad de baserar det på, eller är det bara fegisar på internet som har gjort det? Hur går det med stödskivan Skippers Corner skulle sätta ihop?

B: Det beror nog på okunskap hos en viss arrangör men att neka oss och sedan låta andra väldigt tvivelaktigt band lira är fan skrattretande. Men det är väl bara att inse att den krogägaren är född
med huvudet mellan skinkorna och gå vidare med livet även om det är tråkigt att det gäller en krog i vår hemstad som borde ha lite koll på oss.

J: Vi har tyvärr inte hört något mer om stödskivan men hoppas verkligen att det blir av!!

EKA: Den här bloggen handlar till stor del om ska och Northern Soul och jag tänkte bara fråga er vad ni har för förhållande i bandet till de genrerna. Är det nåt ni mest sätter på sommaren, aldrig, eller hela tiden? Några band eller artister inom genrén ni kan tipsa våra läsare om?

J: ALLTID! Jag älskar gammal ska och blue beat! Det finns så många så det är svårt att peka ut. Jag gillar ex. Laurel Aitken, Symarip, Desmond Dekker, Derrick Morgan.

Man kan väl säga att jag gillar det mesta inom genren från den tiden.

En skiva som är värd att kolla upp är Millie Small (Hon som sjöng My Boy Lollipop) - Time Will Tell.

Jag tror det är Symarip som är kompband på den plattan.
Den är ruggigt bra!!

EKA: Hur tror ni det går för Sverige i fotbolls-em? Har vi en chans att gå långt? Nåra andra lag i turneringen ni hejar på? Vad tror ni om det förenade brittiska laget i fotboll i OS?

B: Jag tror vi kan komma trea om vi har lite flyt. De andra frågorna har jag ingen koll på alls längre. Det fanns en tid när jag kunde ligga i soffan och kolla på fotboll, nu består kvällarna av att promenera fram och tillbaks med en lite tjej som lär sig gå. Det betyder, ingen tv för mig men jag hoppas att jag får se EM ialla fall.

EKA:Åtminstone en av er har blivit pappa. Vad är det bästa med att ha en medlem i Sveriges bästa punkband till farsa och vad tror ni ni gör annorlunda än Svenssonpappor?

B: Jag har faktiskt inte en aning men det kanske är kul att farsan har åstadkommit något. Men när hon är 14 kommer jag ju ändå bara vara sjukt pinsam och dum i hela huvudet haha. Annars försöker jag göra det enda rätta, uppfostra henne så hon får tillräckligt mycket stake för att göra precis vad hon vill med sitt liv utan att hon för den skull glömmer att hon kommer från en arbetarfamilj som står långt till vänster politiskt.

EKA: Om er musik vore en sport, vilken sport skulle den då vara? Hård och fysisk som rugby eller elegant och precis som biljard eller något helt annat?

B: det skulle nog vara speedway, det går inte för fort men inte för sakta heller. En jävla massa oljud. Fysiskt men ändå jävligt mycke teknik. Fullt ös utan bromsar.

J: Björn svarade så bra så jag snor fan hans!

EKA: Nåra ord till era fans? Nåt jag borde frågat men glömt?

J: Nya plattan släpps mot hösten både på cd och vinyl. Cdn släpps i tusen ex.


Vinylen släpps bara i 250 limited edition ex. Så om ni är som jag och älskar vinyl, passa på och köp ett ex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar