torsdag 21 juni 2012

Vem är dj på Ekevalla?

Fotbollen på Ekevalla må inte vara av världsklass, men den är fin nog för att uppleva den live istället för att bara läsa resultaten på internet eller i dagstidningen.

Det finns dock en sak som retar gallfeber på mig på Ekevalla och det är musikval. Visst, det är en klar förbättring denna säsongen jämfört med den blandning av Tomas Ledin och Metallica som kördes för ett tag sen.

Men vad sägs om lite omväxling? De har spelat samma låtar så ofta att skivan repats och stod och hackade ett tag innan matchen började igår.

Så jag har en uppmaning. Ifall EBK bara tillåter det, så ställer jag gärna upp nån gång och dj:ar med gammal reggae, ska och soul, sån musik som i alla fall har en koppling till supporterkulturen, Chelsea har börjat alla sina matcher till tonerna av reggaelåten The Liquidator sedan 60-talet. Skulle det inte vara kul att hälsa supportrarna med lite av musiken de känner för? Jag kan slänga in lite indie också om det skulle visa sig att vi har casuals denna säsongen med. Skulle det inte ge klubben lite särprägel att bli förknippade med kvalitetsmusik istället för Sean Paul?

Och nej, ni måste inte ta in mig som dj (nåt jag naturligtvis gjort helt gratis), men tänk på det, ni som styr matchunderhållningen. Lite omväxling skadar väl inte? Ni behöver inte köra bara sån musik, men lite då och då hade varit najs!

3 kommentarer:

  1. Kul att du bloggar om EBK! Det ryktas även om att i nästa match kommer en annan musik att ljuda i högtalarna på ekevalla :)

    SvaraRadera
  2. Kul att du bloggar om EBK! Till nästa match ryktas det om att DJn kommer byta platta :)

    SvaraRadera
  3. Kul att du gillar min blogg. Ser fram emot att höra annan musik med! :)

    SvaraRadera